Med den pappersfria tjänsten får du dina dokument i elektronisk form till webbtjänsten

Vi meddelar per e-post, när det kommit in något nytt till dig.

Fördelarna med den pappersfria tjänsten

  • Dokumenten hålls i god ordning i webbtjänsten i ditt eget Arkiv.
  • Du kan ta fram dokumenten när som helst och var som helst.
  • Du håller dig uppdaterad om viktiga dokument med hjälp av besked via e-post.
  • Tjänsten är gratis.

Hur fungerar den pappersfria tjänsten i praktiken?

Du får ett e-postmeddelande om nya dokument som sparats i webbtjänsten

I och med den pappersfria tjänsten sparas dina dokument i webbtjänsten och de skickas inte längre som papperspost*.

Du får ett meddelande via e-post om inkomna dokument. Av e-postmeddelandets rubrik framgår vad saken gäller. Kontrollera att den e-postadress som du uppgett är korrekt och att det finns rum för nya meddelanden i din e-postlåda, eftersom vi inte separat meddelar om eventuella meddelanden som inte kommit fram.

Vi skickar dig inga marknadsföringsmeddelanden, om du inte gett tillstånd till det. Du kan emellertid få meddelanden i anslutning till din kundrelation via e-post, t.ex. information om aktuella förmåner och tjänster.

För närvarande kan du få följande dokument i elektronisk form:

  • avtal
  • årsmeddelanden och andra viktiga meddelanden
  • ersättningshandlingar.

Fakturorna skickas fortfarande till dig på papper. Genom att välja e-faktura i din egen nätbank får du också våra fakturor i elektronisk form till nätbanken.

 

* Andra dokument än de som räknas upp ovan kommer ännu en tid till dig som papperspost. Den pappersfria tjänsten utvecklas hela tiden och i framtiden kommer den att omfatta allt vårt material på papper.

Bra att veta

Du kan spara dina dokument på nätet i pdf-format var du vill genom att öppna dokumentet och välja Spara. Vid behov kan du också skriva ut dokumenten åt dig själv.

Besked om nya inkomna dokument skickas i det öppna nätet. Dessa e-postmeddelanden innehåller inga försäkrings- eller ersättningsuppgifter, men av dem framgår att du är kund hos Mandatum Life.

Dina dokument lagras i webbtjänsten enligt följande:

  • fakturor och ersättningsbeslut minst 2 år
  • övriga dokument i allmänhet minst 6 år.

Den pappersfria tjänsten är för närvarande endast tillgänglig för privatkunder. Tjänsten kommer senare att öppnas också för företagskunder.

Aktivera den pappersfria tjänsten så här

Aktivera den pappersfria tjänsten utan avgift i vår webbtjänst. Du ser dina inkomna dokument samlat på ett och samma ställe, dvs. i ditt eget Arkiv. På detta sätt är din försäkringspost alltid i god ordning och i gott förvar.

Du loggar in på webbtjänsten med dina personliga bankkoder – varken registrering eller separata koder behövs. Vid behov kan du i webbtjänsten också avaktivera den pappersfria tjänsten.

1. Logga in på Mandatum Lifes webbtjänst med dina personliga nätbankskoder.

2. När du är inloggad, välj ditt namn uppe till höger.

3. Gå till mellanbladet Egna uppgifter.

4. Gå till mellanbladet Pappersfria tjänsten. Kryssa för punkten ”Jag vill ta i bruk den pappersfria tjänsten”.

5. Kontrollera att e-postadressen under Egna uppgifter är korrekt, eftersom vi skickar besked om inkomna dokument till denna adress.

6. Spara uppgifterna.

Skicka meddelande

Som vår kund kan du sköta dina ärenden enkelt och tryggt genom att skicka oss ett meddelande via vår webbtjänst.

Ring

Vår kundtjänst betjänar på numret

0200 31120
(lna/msa) mån-tor kl. 8–17, fre kl. 8-16

Lämna begäran om kontakt

Lämna dina uppgifter så ringer vi upp dig.

Med denna blankett kan du be oss ringa dig. Om du redan är kund hos oss och du vill lämna ett uppdrag, kan du tryggt skicka ett meddelande genom att logga in på vår webbtjänst eller ringa vår kundtjänst.

Logga in till webbtjänsten »

*
* Obligatorisk fält

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vad händer i världen? Håll dig själv à jour med utvecklingen på marknaden.