Enkelt och snabbt på webben

Nedan hittar du anvisningar för hur du sköter dina ärenden i vår webbtjänst samt utskrivbara blanketter i anslutning till hanteringen av dina avtalsärenden.

Ingå webbtjänstavtal

Som företagskund behöver du ett webbtjänstavtal för att få tillgång till webbtjänsten. Det är enkelt att ingå ett webbtjänstavtal och det ger dig möjlighet att sköta avtalsärenden smidigt på webben.

Webbtjänsten för företagskunder finns endast på finska.

Kontakta oss

Skicka ett meddelande via webbtjänsten

Som vår kund når du oss enklast genom att skicka oss ett meddelande via webbtjänsten. Du kan logga in på tjänsten med de vanligaste finländska bankernas webbankskoder.

Du får ett svar på ditt meddelande inom 48 timmar. Om du vill kan du också få ett meddelande till din e-post om nya meddelanden som inkommit till webbtjänsten.

Du kan skicka ett meddelande genom att välja Meddelanden i övre kantens meny. Klicka uppe till höger på Nytt meddelande, när du vill skriva ett nytt meddelande.

Lämna begäran om kontakt

Om du ännu inte är kund eller om du vill diskutera våra produkter och tjänster kan du lämna dina uppgifter så ringer vi dig. Vi kontaktar dig så fort som möjligt.

Vår kundtjänst

betjänar på numret
0200 31120 (lna/msa)
1.6.–13.8. från måndag till torsdag kl. 8–17 och på fredagar kl. 8–16.

Postaddress
Mandatum Life, Kundtjänst
PB 627, 00101 HELSINGFORS
Ersättningstjänsten
Mandatum Life, Ersättningstjänster
PB 627, 00101 HELSINGFORS

Information om aktuella frågor

Telefonnummer vid samtal från utlandet

+358 200 31100 lna/msa (betjäning på finska)
+358 200 31120 lna/msa (betjäning på svenska)

Adress vid post från utlandet

Mandatum Life
PB 627, Helsingfors
FIN-00101 HELSINGFORS
FINLAND
När du skickar ansökan från utlandet, kom ihåg att iaktta portot i avsändningslandet.

Privatkunder

Du behöver inte göra en separat adressändring till Mandatum Life eller Kaleva, om all din försäkringspost skickas till din hemadress. Vi får din nya adress automatiskt när du gjort anmälan om adressändring till Befolkningsregistercentralen.

Om du för ett enskilt avtal däremot har kommit överens om en postadress som avviker från din normala adress, uppdateras denna adressuppgift inte automatiskt. Meddela i detta fall dina nya adressuppgifter via nätet (klicka på Meddelanden i webbtjänsten) eller kontakta vår kundtjänst på numret 0200 31120 (lna/msa).

Företagskunder

Du kan göra en adressändring genom att skicka oss ett meddelande via webbtjänsten eller ringa vår kundtjänst på numret 0200 31120 (lna/msa).

Samtalpriser

När du ringer till Mandatum Lifes servicenummer som börjar med 0200 debiteras för samtal från det fasta nätet i hemlandet lokalnätsavgiften och för samtal från mobiltelefon den mobilsamtalsavgift som din operatör debiterar.

När du ringer till Mandatum Lifes eller Kalevas servicenummer som börjar med 010 51 debiterar vår teleoperatör följande priser av våra kunder

• vid samtal från det fasta nätet 0,0828 euro/samtal + 0,059 euro/min

• från mobiltelefon 0,0828 euro/samtal +0,1704 euro/min

vid samtal från utlandet bestäms priset av den lokala operatören.

Inspelning av telefonsamtal

Vi spelar in en del av kundsamtalen med syftet att kunna kontrollera och utveckla kvaliteten på vår kundtjänst. Vi använder dessa inspelningar för träning och utbildning av personalen. Inspelningarna får endast hanteras av de personer som är berättigade till det och för dem råder tystnadsplikt.

Helsingfors

Besöksadress: Bulevarden 56, 00120 Helsingfors
Tjänster: Privatkunds- och Företagstjänster, Kapitalförvaltning

Tammerfors

Keskustori 5 C, 2:a vån., 33100 Tammerfors
Tjänster: Kapitalförvaltning

Åbo

Universitetsgatan 25 A, 3:e vån., 20100 Åbo
Tjänster: Kapitalförvaltning

Jyväskylä

Kauppakatu 29 A, 40100 Jyväskylä
Tjänster: Företagstjänster, Kapitalförvaltning

Uleåborg

Pakkahuoneenkatu 12 B, 2:a vån., 90100 Uleåborg
Tjänster: Företagstjänster, Kapitalförvaltning

Samarbete med Danske Bank

Danske Bank och Mandatum Life har ett nära samarbete med varandra.

Du kan köpa Placeringsförsäkring, Kapitaliseringsavtal och Låneskydd samt göra ändringar i de försäkringsavtal som du skaffat från Danske Bank i Mandatum Lifes webbtjänst eller på Danske Banks kontor. Du kan logga in på Mandatum Lifes webbtjänst via Danske Banks webbank genom att välja Försäkringar.

Danske Banks kundtjänst betjänar dig på numret 0200 2570 (lna/msa) vardagar kl. 8–20. Vid samtal från utlandet, välj +358 200 2570 (lna/msa).

Kontakta Danske Bank »
www.danskebank.fi

Ömsesidiga Försäkringsbolaget Kaleva

Besöksadress: Bulevarden 56, 00120 Helsingfors

Postadress: PB 347, 00101 HELSINGFORS

Telefon: 010 515 225

FO-nummer: 0200628-9

Skicka meddelande

Som vår kund kan du sköta dina ärenden enkelt och tryggt genom att skicka oss ett meddelande via vår webbtjänst.

Ring

Vår kundtjänst betjänar på numret

0200 31120
(lna/msa) mån-tor kl. 8–17, fre kl. 8-16

Ge din respons

Ge oss respons.

Med denna blankett kan du be oss ringa dig. Om du redan är kund hos oss och du vill lämna ett uppdrag, kan du tryggt skicka ett meddelande genom att logga in på vår webbtjänst eller ringa vår kundtjänst.

Logga in till webbtjänsten »

*
* Obligatorisk fält

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vad händer i världen? Håll dig själv à jour med utvecklingen på marknaden.